Algemene voorwaarden webwinkel |
![]() |
Auteur: mr. Mareille Tol |
Een webwinkeleigenaar kan algemene voorwaarden gebruiken om informatie in op te nemen over bijvoorbeeld: het tot stand komen van een overeenkomst (aankoop via de webwinkel), betaalmethodes, bedenktijd, afspraken over de levering van producten, hoe aankopen te retourneren of annuleren, wat de verzendkosten zijn, garantievoorwaarden, etcetera. Een webwinkeleigenaar neemt in zijn of haar algemene voorwaarden in de praktijk ook iets op over het herroepingsrecht van 14 dagen dat geldt bij consumentenkoop op afstand.
Vaak zal een webwinkel de mogelijkheid aan klanten bieden om klachten in te dienen. In de algemene voorwaarden voor de webwinkel wordt dan nader uitgelegd hoe klachten moeten worden ingediend en hoe ze afgehandeld worden.
Ook niet onbelangrijk is een hoofdstuk over beperking van aansprakelijkheid. Voor welke schade is de webwinkel(eigenaar) wel en voor welke schade is hij niet aansprakelijk?
In de wet zijn bepaalde artikelen opgenomen waarvan niet ten nadele van een consument kan worden afgeweken. Hier dient een webwinkeleigenaar bij het opstellen van de algemene voorwaarden rekening mee te houden.
Indien u nog niet beschikt over goede algemene voorwaarden voor uw webwinkel, kan 0900-jurist deze voor u opstellen.
Voor meer informatie over algemene voorwaarden voor een webwinkel kunt u contact opnemen met 0900-jurist op telefoonnummer 0900-8090. U krijgt direct een senior bedrijfsjurist aan de lijn die jarenlang werkte als advocaat en bedrijfsjurist die u helpt met juridisch advies.
Bekijk ook:
Wat zijn algemene voorwaarden? Waarom zou u ze gebruiken? En waar u op moet letten.
of
Download de Algemene Voorwaarden e-brochure.
Nadat u een juridisch document heeft besteld, neemt 0900-jurist altijd persoonlijk contact op om alles door te spreken. Wilt u liever eerst even kennismaken? Of heeft u vragen? Laat dan hier uw gegevens achter, dan bel ik u voor een telefonische intake.