Algemene voorwaarden cateringbedrijf |
![]() |
Auteur: mr. Mareille Tol |
Een cateringbedrijf zal eigen rechten en verplichting in zijn algemene voorwaarden willen opnemen. Zaken zoals prijswijzigingen door gestegen voedsel- en energieprijzen, zijn voor een cateringbedrijf onmisbaar in de algemene voorwaarden. Maar ook rechten en verplichtingen van de klant moeten goed uiteengezet worden. Denkt u bijvoorbeeld aan het recht van een klant om een opdracht te annuleren en de kosten die hieraan verbonden zijn. In de praktijk wordt veelal overeengekomen dat hoe eerder de klant de opdracht annuleert, hoe lager de annuleringskosten zullen uitvallen. Denkt u ook aan de verplichting van de klant om klant specifieke informatie (zoals informatie over allergieën) aan het cateringbedrijf door te geven.
Naast bepalingen over beperking van aansprakelijkheid van het cateringbedrijf, worden ook praktische zaken geregeld in de algemene voorwaarden zoals de vorm van betaling, betalingstermijnen, facturering, de gevolgen van niet-nakoming, etc.
Indien u als cateringbedrijf nog niet beschikt over goede algemene voorwaarden, kan 0900-jurist deze voor u opstellen.
Voor meer informatie over algemene voorwaarden voor een cateringbedrijf kunt u contact opnemen met 0900-jurist op telefoonnummer 0900-8090. U krijgt direct een senior bedrijfsjurist aan de lijn die jarenlang werkte als advocaat en bedrijfsjurist die u helpt met juridisch advies.
Bekijk ook:
Wat zijn algemene voorwaarden? Waarom zou u ze gebruiken? En waar u op moet letten.
of
Download de Algemene Voorwaarden e-brochure.
Nadat u een juridisch document heeft besteld, neemt 0900-jurist altijd persoonlijk contact op om alles door te spreken. Wilt u liever eerst even kennismaken? Of heeft u vragen? Laat dan hier uw gegevens achter, dan bel ik u voor een telefonische intake.